A l’any 2015, veïns de la Plaça Onze
Setembre, van presentar queixes dels sorolls a la nit, produïts pels trens de
carga dels FGC. Per analitzar els sorolls, els FGC, van fer mesuraments dels
sorolls a la nit a l’exterior d’un habitatge, el dia 8 d’octubre de 2015, per
analitzar-los.
L’habitatge del que es van fer les immissions sonores
a l’exterior, distava a 50 metres de la caixa del ferrocarril, i segons
s’informa a l’estudi realitzat, les immissions del soroll es comparen amb els
límits màxim admissibles en el horari nocturn, segons la classificació B1,
informa dit estudi realitzat per els FGC. Tema
prou important a tenir en compta per el control dels sorolls al Municipi, en
tant que: si l’habitatge on es va
fer l’estudi pels sorolls dels trens de carga, s’informa que les immissions
dels sorolls es comparen amb el límit màxim admissible en horari
nocturn, -tenint en compte quedit habitatge
es troba a uns 50 metres de distancia de lacaixa del tren, ens preguntem, com
poden ser dits sorolls en d’altres edificis de la zona?
Sí, ens referim als 60 habitatges que hi son a sobre
de les vies dels trens, carrer del Pg. del
Parlament de Catalunya que, estan ubicats si fa no fa, dins de l’espai que abans ocupava l’estació del carrilet,i
que disten sols d’uns5 metros de
distancia de la mateixa caixa ferroviària, per el qual els sorolls poden ser
greus.
DEMASAB proposa:
o Que es tingui en conte els
sorolls reals dins els dormitoris dels habitatges, per part de l’Ajuntament.
o Que Ferrocarrils de la
Generalitat de Catalunya, FGC, faci cobriment del punt d’entrada dels trens
sota el terra, lloc on hi ha un espai elevat,
per el que pensem que no hi hauria problema pel pas de les catenàries
del tren, i es podrien reduir així part dels sorolls.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada